Tu diario. Libertad de expresion
Su opinión Patrocinadores Normas de Malaka.es Buscador Anúnciese aquí Hemeroteca
Greenpeace realitza un mutiutdinari flashmob a Barcelona per demanar ladesforestació zero en l'amazonía
Greenpeace. 23.04.12 
Amb motiu del Dia de la Terra, avui diumenge 22 d'abril, Greenpeace ha organitzat un multitudinari flashmob per l'Amazònia en el Arc del Triomf a Barcelona. En ell ha participat activament Dani Mateo, col·laborador del programa de televisió El Intermedio de La Sexta, al costat d'una gran onada d'assistents que han volgut recolzar a una important representació de la comunitat brasilera present en l'esdeveniment.
"Milers de persones, malgrat l'amenaça de pluja, han ballat samba al ritme de batukada en un flashmob reivindicatiu per posar de manifest el greu problema de la desforestació que afecta a l'Amazònia, però també per mostrar que hi ha solucions", ha declarat Luis Ferreirim, responsable de la campanya d'Agricultura i Boscos de Greenpeace.

El flashmob va començar al voltant de les 14 h. amb una roda de capoeira que va introduir als assistents en una de les arts de ball i expressió corporal més tradicionals de Brasil. Posteriorment, el conegut presentador Dani Mateo ha exercit com a mestre de cerimònies, explicant la iniciativa popular que ha llançat Greenpeace per aconseguir una llei de Desforestació Zero a Brasil i ensenyant els passos bàsics de samba necessaris per dur a terme el flashmob. Tot seguit una potent batukada marcava el ritme d'una festa que ha convertit el passeig de l?Arc del Triomf en un sambòdrom, ple de jaguars i ambientat en el frondós bosc amazònico que, a aquest pas, podria desaparèixer per complet en 50 anys.

Per a la seva preparació, Greenpeace va demanar a través del seu web i les xarxes socials que els assistents vinguessin amb una peça de color verd. A més s'han distribuït unes caretes amb la cara d'un jaguar i s'ha realitzat un taller de perruquería creativa durant tot el matí, on els participants han pogut convertir els seus cabells  en una voluminosa vegetació selvàtica.

El flashmob s'enquadra dins de les activitats brasileres que ha organitzat Greenpeace durant tot el cap de setmana en la Fira per la Terra, l'agenda de la qual ha inclòs conferències, tallers i la creació d'un bosc-puzle col·lectiu.

A la campanya de Greenpeace per l'Amazònia ja s'han unit, entre altres celebritats, els futbolistes brasilers Dani Alves (del F.C. Barcelona) i Kaká (del Reial Madrid). La iniciativa busca 1.400.000 signatures de brasilers i brasileres amb la finalitat de protegir l'Amazònia, el bosc primari més gran que queda al planeta, on es troba ara el Rainbow Warrior, vaixell insígnia de Greenpeace.

"Solament el fort suport de la ciutadania, i en particular de tots els brasilers i brasileres, pot portar aquesta iniciativa per una Llei de Desforestació Zero a bon port i així aconseguir una solució definitiva per a aquest greu problema", ha conclòs Luís Ferreirim.

Per aconseguir que la Llei de Desforestació Zero entri a tràmit al Congrés Nacional de Brasil es necessita la col·laboració de tota la ciutadania, que signi la petició i que li doni la màxima difusió. Amb aquest objectiu Greenpeace ha desenvolupat una aplicació específica  per trobar amics/as brasilers/as i demanar-los directament que recolzin aquesta iniciativa.

Fotografies i vídeos pròximament disponibles en:
http://descargas.greenpeace.es/prensa/amazonia/barcelona/

Esta noticia ha recibido 1789 visitas       Enviar esta noticia




<-Volver
Artículos de opinión y colaboraciones:
Animamos a los malagueños a expresar sus opiniones en este periódico digital.
Malaka.es no se responsabiliza del contenido o datos de dichas colaboraciones. Todo escrito debe traer necesariamente, incluso si quien escribe es un colectivo: Nombre, apellidos y un teléfono de contacto del autor.

Envíe su artículo o carta a:
redaccion@malaka.es


malaka.es
Periódico Independiente
Málaga

Depósito Legal:
MA - 1.023 - 2000

Andalucía Comunidad Cultural S.L.
Servidor de Internet

Director: Alejandro Ortega
Delegado: Federico Ortega

952 410 658
678 813 376